TAG – 11 vragen

Wij zijn getagged door de lieve Cynthia van www.beautykoning.com Dank je wel daarvoor! Wij vinden het zelf altijd ook leuk om tags te lezen, omdat je dan bloggers op een leuke manier leert kennen. Zij heeft 11 vragen gemaakt die wij beide zullen beantwoorden.

Allereerst de regels:
1.You must post these rules.
2. Each person must post 11 things about themselves on their blog.
3. Answer the questions the tagger set for you in their post, and create 11 questions for the people you tag to answer.
4. You have to choose 11 people to tag and link them on the post.
5. Go to their page and tell them you have linked him or her.
6. No tag backs.
7. No stuff in the tagging section about ‘you are tagged if you are reading this.” You legitimately have to tag 11 people.

De vragen:

1. Wat is je favoriete nummer? En waarom juist dat nummer?
Amanda:
Ik heb geen favoriet nummer. Er zijn wel veel nummers die ik graag luister van verschillende artiesten. Momenteel vind ik het nummer Twilight – River Flows in you erg mooi. Ik word er rustig van als ik erg stresserig ben. Tevens vind ik het een mooi dansnummer voor als je gaat trouwen.

Jorinde:
Ik heb geen favoriet nummer. Ik luister alle soorten muziek. Van jaren 60 muziek tot aan trance en ik ben allergisch voor Opera haha.

2. Wat is je favoriete film? En waarom?
Amanda:
Mijn favoriete film is Twilight (eigenlijke alle delen). Ik vind het verhaal over een onbereikbare liefde mooi. Dit is geen standaard liefde, maar een onbereikbare liefde, maar dan op een originele manier in plaats van superman o.i.d. De film heeft voor mij iets magisch, net zoals anderen dat hebben over Harry Potter. Edward heeft zoveel over voor Bella, dat vind ik echte liefde. Je leven voor een ander geven. Ik kan uren kijken naar informatie of filmpjes over Twilight. De film heeft me enorm geraakt en iets in mij los gemaakt. Dat gevoel valt niet te beschrijven. En ik vind Robert Pattinson een leuke man.

Jorinde:
Ik ook van jou met Antonie Kamerling en Angela schijf. Super acteerwerk en ik raak nooit uitgekeken op die film.

3. Waarom ben je begonnen met bloggen?
Amanda:
Ik ben begonnen met bloggen, omdat ik mijn passie met make up alleen met mijn zus kon delen. Ik wilde graag nagellak swatches, looks en reviews laten zien. Ik ben daarom eerst een paar artikelen gaan maken om te kijken of ik het leuk vond. Na een paar maanden vroeg ik of mijn zus het leuk zou vinden om mee te gaan bloggen. Gelukkig wilde ze dat!

Jorinde:
Ik ben begonnen met bloggen omdat mijn zusje vroeg, of ik haar wilde helpen met artikelen maken. Aangezien ik net als mijn zusje dol ben op beauty, wilde ik dat wel. Toch is mijn zusje nog meer beautygek en plaatst ook veel meer artikelen dan ik.

4. Wat is je favoriete game? Zoals op de PC, XBOX360, PS3 of een DS?
Amanda:
Ik speel nooit games, ik heb er niets mee. Onze ‘mannen’ spelen samen wel eens games als wij met de site bezig zijn, samen youtube filmpjes kijken etc.

Jorinde:
Ik game nooit. Heb een tijdje Mario Kart gespeeld op de Wii, maar raakte daar op uitgekeken. Onze vriendjes gamen wel vaak.

5. Noem drie must-haves uit je stash.
Amanda:
– MAC Rose Quartz. Voor mij de meest mooie blush & highlighter in één. Hij geeft een prachtige glans.
– Essence Ultra Strong nail hardener. Mijn geheim voor lange nagels;)
– Body butters van The Body Shop. Ze maken mijn huid heerlijk zacht en gevoed.

Jorinde:
– Labello, simpel maar ik kan niet zonder.
– Dagcrème Dr.van der Hoog voor puistjes en onzuiverheden.
– Mijn Zoeva kwastenset.

6. Weet je nog je allereerste make-up product die je gebruikte? En welke was dat?
Amanda:
Ik denk dat dat een lippenstift of nagellak van mijn zus is geweest, zat daar wel eens tussen te rommelen om vervolgens aan te brengen haha.

Jorinde:
Volgens mij knalroze nagellak. Ik denk dat ik 6 of 7 jaar was.

7. Heb je een favoriete feestdag in het jaar? En waarom die dag?
Amanda:
Ja zeker, Kerst! Ik hou van Kerst, gezellig met mijn kleine maar fijne familie bij elkaar. Ik heb iedereen om me heen waar ik echt van houdt. We gaan gezellig gourmetten en pakjes uitpakken.

Jorinde:
Ik denk ook kerst, net als mijn zusje. Hoewel ik graag weer terug zou gaan naar Pakjesavond op 5 december. Dat gaf mij altijd zo´n gelukzalig gevoel.

8. Vertel een geniaal moment uit je leven, klinkt raar, waarom je nog steeds moet lachen als je eraan denkt.
Amanda:
*grinnekt* Toen mijn vriend en ik een paar dagen met elkaar hadden, moest een van ons twee lachen, maar diegene was tegelijkertijd verkouden. Er kwam dus een beetje snot uit een van onze neuzen tijdens het lachen ergens om (geen idee meer wat). Sindsdien noem ik hem en hij mij ‘snatje’ = snotje & schatje in 1. Dit floepte een van ons er per ongeluk uit. Wilde snotje en schatje zeggen en toen kwam dit woord er uit. Moet er nog wel eens aan terug denken!

Jorinde:
Ik kan echt nergens op komen op dit moment.

9. Is er nog iets wat je graag wilt leren? Zoals een het opmaken van een ander? Of perfect kunnen koken? Zo ja, wat wil je nog leren?
Amanda:
Ik zou graag nog een visagie opleiding willen volgen in de toekomst. Momenteel is dit niet haalbaar, omdat ik al een HBO voltijd studie doe (rechten). De opleiding die ik wil volgen kost veel geld en dat heb ik op dit moment niet. Maar het is wel een droom van me! Ik ga wel Jorinde opmaken tijdens haar bruiloft, dus ik heb al wel een paar keer geoefend;)

Jorinde:

Ik denk dat ik ooit nog eens wil leren gitaar spelen. Na een tijdje komt dat idee steeds weer bij mij terug.

10. Favoriete sport? Of team?
Amanda:
Paardrijden. Ik heb jarenlang op paardrijden gezeten en heb ook drie jaar met mijn nicht een pony gedeeld. De pony is nu te oud (30 +-) om op te rijden en ik heb het erg druk, maar ik ga soms nog wel eens langs.

Jorinde:

Paardrijden. Ik was vroeger echt een paardenmeisje. Hoewel ik het nu niet meer doe, blijft het mijn favoriete sport.

11. Wat kan je echt niet uitstaan?
Amanda:
Mensen die heel erg laks met hun school omgaan. Niet leren, niet gemotiveerd zijn en denken dat anderen wel hun opdrachten maken. Wees &^$#%^blij dat je de kans hebt om te studeren. In arme landen hebben sommige kinderen niet eens de kans om te studeren, omdat daar geen geld voor is. Ook zijn er kinderen in Nederland die niet kunnen studeren, omdat zij verplicht moeten werken, omdat er brood op de plank moet komen. Ik vind dat je daar dankbaar voor moet zijn en je kansen niet moet verspillen. Ook houden zij plekken bezet op studies waar maar een aantal plekken voor vrij zijn, terwijl er misschien genoeg anderen zijn die dezelfde studie willen doen, maar niet zijn ingeloot. Wees dankbaar!

Jorinde:
Als je denkt mensen erg goed te kennen, ze later toch heel anders zijn dan je ooit had kunnen denken. VRESELIJK vind ik dat.

Ook komt er deze week nog een tag aan, omdat wij nog een keer zijn getagged door Teri van www.bellachique.be Deze komt in een andere post, omdat het anders een te lang artikel wordt.

Onze vragen:
1. Waarom heb je voor deze naam gekozen voor je blog?
2. Wat vind je het leukste aan bloggen en wat het minst leuke?
3. Wat is de mooiste droom die je ooit hebt gehad?
4. Als je één periode terug kon draaien uit het verleden, maar daarmee ook de toekomst zou kunnen veranderen zou je dat dan doen, met alle gevolgen van dien?
5. Wat is volgens jou het meest ‘over-ratted’ beauty product?
6. Wat is het leukste wat je voor je blog hebt gedaan? Bijv. shopmiddag, een  middag foto’s maken, persevent?
7. Wat is het gelukkigste moment uit je leven?
8. Wat zou je op beauty gebied nog graag willen leren?
9. Wat is jouw favoriete tijdschrift en waarom?
10. Hoeveel geld geef je ongeveer per maand uit aan beauty?
11. Wat vind jij lelijk staan op het gebied van make-up?

Wij taggen de volgende blogs in een willekeurige volgorde:
www.beautyritual.nl Kayla
http://vintagirie.blogspot.com/ Vintagirie
http://www.dashicabeauty.com/
http://nailsandstuff-shannara.blogspot.com/ Shannara
www.todaysbeauty.nl Manon
www.ilovebeauty89.blogspot.com Paola
http://www.beautyvisions.nl/ Nathalie
http://miss073.com/ Steffie
http://www.sweet-strawberrytea.blogspot.com/ Hanna
www.beautygodess.nl Deb
http://belllezza.blogspot.com/ Lucienna

Wat vinden jullie van deze Tag?

8 thoughts on “TAG – 11 vragen

Geef een reactie

